Spot reklamowy, który mamy okazję widzieć przez kilkadziesiąt sekund na ekranach naszych telewizorów powstaje nierzadko długie tygodnie. To praca całego zespołu ekspertów, którzy nie tylko wymyślają scenariusz reklamy, ale także czuwają nad całym przebiegiem produkcji.
Kiedy zostanie stworzony scenariusz reklamy, który jest oczywiście zgodny z całą strategią marketingową marki należy zastanowić się nad jego realizacją. Reklama bardzo często powstaje w plenerze czy danej lokacji, ale standardem jest również fakt, iż w tym celu wynajmuje się studio filmowe. Dzięki temu można dokonać dowolnej aranżacji tego miejsca. Same zdjęcia przebiegają od jednego do nawet kilkunastu dni. Wiele zależy od zawartych w spocie wątków.
W procesie powstawania reklamy istotna jest też post produkcja. To właśnie na tym etapie dopasowuje się muzykę i efekty specjalne – musimy wiedzieć, że to właśnie dźwięk i wizualizacje będą wpływać na efektywność spotu reklamowego, to przecież jedyny tego rodzaju przekaźnik, który jednocześnie może wpływać na percepcję wzroku i słuchu i właśnie dlatego reklama telewizyjna czy internetowa wykazuje się tak dużą skutecznością.
Warto również wiedzieć, że trendy w tworzeniu reklamy zmieniają się co kilka sezonów. Jeszcze niedawno hitem były spoty animacyjne, teraz ogromną popularnością cieszą się te z wizerunkiem gwiazd.