poradnia dietetyczna warszawa

Porady dla osób, które chcą schudnąć

Jeśli myślisz, że dzięki głodówce zrzucisz zbędne kilogramy, to jesteś w dużym błędzie. Oczywiście, że pewnie schudniesz, ale raczej pozbędziesz się jedynie wody z organizmu. Do tego nabawisz się anemii i innych problemów zdrowotnych. Finał będzie też taki, że kilogramy wrócą szybko i to w zwiększonej ilości. Dieta odchudzająca powinna być dokładnie przemyślana. Na pewno warto prowadzić ją pod okiem doświadczonego dietetyka.

Każdy dobry dietetyk, który pracuje w poradni dietetycznej i ma ku temu właściwe uprawnienia – znajdziesz takiego w sieci po wpisaniu przykładowego hasła typu „poradnia dietetyczna warszawa”, powie Ci, że dieta musi być przede wszystkim odpowiednio zbilansowana i wartościowa. Oznacza to, że nie może wykluczać tłuszczu ani węglowodanów. Spożywane produkty mają być nie tylko źródłem oczyszczającego błonnika. Produkty spożywcze muszą być bogate we wszelkie wartości, witaminy oraz minerały.

Rzeczywiście dietetycy radzą, by dieta odchudzająca zawierała dużą ilość produktów bogatych w błonnik. To kasze, warzywa strączkowe, owoce, w tym owoce suszone. To też chude mięso, przede wszystkim drób oraz ryby. Posiłki mają być spożywane regularnie, a najważniejsze jest śniadanie, które ma dawać energię na cały dzień. Kolacja nie powinna być jedzona zbyt późno, zaleca się, by była spożywana maksymalnie na dwie godziny przed snem.

Warto zrezygnować z cukru, słodyczy, fast foodów. Niekorzystnie wpływa też alkohol i inne używki. Potrawy powinny być przyrządzane w formie gotowanej, gotowanej na parze, ewentualnie duszonej albo grillowanej. Nie zaleca się jedzenia dań tłustych, smażonych oraz panierowanych. Z diety powinny być wyeliminowane napoje gazowane i energetyki.

Co istotne, okazuje się, że na sukces wpływa również aktywność fizyczna. Odchudzanie to dieta plus sport i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Wystarczy spacer w parku każdego dnia, lekki jogging, wizyta na basenie kilka razy w tygodniu czy trening fitness minimum 2 razy w tygodniu. Gimnastykę można prowadzić również w domu. Ważne, by aktywność fizyczna towarzyszyła nam regularnie i każdego dnia.