Jak rozpromować swoją muzykę w internecie?

Digital Distributor in Poland

Muzyka w dobie internetu wcale nie umarła — wręcz przeciwnie, ma się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej! Nowe formy promocji sprawiają, że można rozpromować swoją muzykę szybko i skutecznie.

Sprzedawanie swojej muzyki w repozytoriach

Repozytoria muzyczne, czyli tzw. stocki, to wielkie biblioteki, z których można zakupić muzykę pod filmiki. Może się to wydawać nieskuteczne, ale coraz więcej treści w internecie tworzonych jest właśnie w formie filmików.

Repozytorium muzycznym jest też w pewien sposób Tik Tok. Aplikacja ta pozwala na nagrywanie krótkich filmików do muzyki, która jest dostępna przez repozytorium Tik Tok. Można dodać tam swoją muzykę i zarabiać na każdym jej użyciu, a nawet zyskać popularność.

Jeśli chcesz dodać swoją muzykę do wielu repozytoriów, to najlepiej podpisz umowę z firmą zajmującą się cyfrowym dystrybuowaniem muzyki. Przed wyborem takiej firmy warto sprawdzić, czy ma ona tytuł Digital Distributor in Poland, gdyż niektóre repozytoria mają podpisaną umowę na wyłączność z firmami na dany kraj.

Zarabianie na YouTube i Spotify

Innym sposobem jest dodanie swojej muzyki na YouTube i Spotify. Pierwszy serwis uzależnia zarobki twórcy od ilości wyświetleń reklam pod filmikiem. Własny kanał na YouTube ma już teraz praktycznie każdy zespół, ale nie każdy o niego dba. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że chociażby poprawne otagowanie filmiku, czy regularne wstawianie treści, ma naprawdę duży wpływ na sukces kanału.

Spotify z kolei płaci za każde odtworzenie utworu. Warto zauważyć, że użytkownicy tego serwisu słuchają przede wszystkim playlist. Należy więc starać się o dodanie do najbardziej popularnych playlist, co na pewno sprawi, że zasięg dotarcia naszej muzyki będzie spory.