szkolenie organizacja pracy

Jak radzić sobie z nadmiarem informacji i zadań w pracy?

W wielu branżach okres jesienno-zimowy jest jednym z najmniej lubianych okresów w roku. Wynika to z nadmiaru zadań, które zgromadziły się przez okres wakacyjny i wymagają domknięcia wraz z końcem roku.

Ciężko jest sobie czasem poradzić z natłokiem zadań, które trzeba wykonać. Zazwyczaj 8 godzin pracy może nie wystarczyć do zrobienia wszystkiego. Najczęstszym skutkiem jest kumulowaniem się niezałatwionych spraw. W wielu przypadkach taka sytuacja kończy się braniem nadgodzin przez pracownika. Dochodzi do tego przemęczenie, które negatywnie odbija się na samopoczuciu pracownika i efektywności jego pracy.

Innym negatywnym skutkiem nadmiaru pracy jest popadnięcie w pracoholizm. Opiera się on stopniowym uzależnieniu od pracy i adrenaliny, jaka wiąże się kończącym się czasem na zamknięcie danej sprawy. Gdy już to nastąpi pracownik uzależniony od pracy, nie odczuwa radości z osiągniętego sukcesu, tylko wykonuje kolejne zadania. Taki efekt jest niepożądany przez pracodawców, ponieważ może negatywnie odbić się na zdrowiu przemęczonego pracownika.

Wychodząc naprzeciw takim problemom, coraz więcej pracodawców zauważa problem natłoku zadań, jakimi obciążeni są pracownicy. Duża ilość rzeczy do zrobienia zazwyczaj powoduje dekoncentrację i stres. Pracownik w pośpiechu postanawia wykonywać kilka zadań naraz. Wtedy łatwo o pomyłkę, której konsekwencje mogą poważne zarówno pracownika, jak i firmy. Wychodząc naprzeciw takim sytuacjom, dostępne jest szkolenie organizacja pracy.

Takie szkolenie pozwala opanować model radzenia sobie z natłokiem zadań, jakie musi wykonać i sygnałów, jakie do niego docierają. Zwracana jest również uwaga na kontrolowanie nawyków, które mogą negatywnie wpłynąć na jakość pracy. Forma szkolenia w przeciwieństwie do klasycznych szkoleń opiera się o gry szkoleniowe. Podczas rozgrywki w taką grę pracownik musi wykonywać zadania i w odpowiedni sposób zarządzać czasem. Mechanizmy zawarte w grze odpowiadają codziennemu natłokowi zadań i informacji, z jakimi do czynienia ma gracz.